Mr_Lee_Ivane_Sky_colors

Naziv albuma: Colors

Datum izdanja: veljača 2016.

Producenti: Iztok Turk i Matej Zec

Žanr: pop / alternative pop

Trajanje: 00:48:00

Godina je 2016. Misteriozna kapsula pala je na područje Republike Hrvatske. Rulja se okupila oko mjesta udara i dugo gledala u nešto što ni sami ne znaju što je. Kapsula se otvorila. Unutra stoji album Colors. Ljudi ga uzimaju, slušaju i ne vjeruju.

Tako otprilike bi se mogao napraviti uvod kada bi album Colors Damira Martinovića – Mrleta i njegove supruge Ivanke Mazurkijević bio holivudski film, ali ovo je puno bolje, ovo je glazba. I to kakva! Počevši od prve numere istog naziva kao i album pa sve do posljednje Rain (ne uključujući dodatna tri live bonusa na koncu izdanja) album zasigurno postavlja temelje jedne nove priče na prostoru Balkana. Priče koja se već nazvala novopečenim žanrom „alternative pop“, a koja bi se svakako trebala širiti što više, koliko god mračna bila u ponekim trenucima.

Samim početnim stihovima pjesme ColorsTell me what you see when you look at black and white“ album otkriva jedno putovanje kroz koje nam dvojac Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović objašnjavaju kako ništa nije crno i bijelo, kako su boje svuda oko nas, kako ovaj svijet i dalje ima nade za spas i sreću. Neizostavno se mora spomenuti Mrletov već dokazani, ali svaki puta iznova fantastični i očaravajući, talent za stvaranje glazbe, bilo za neko filmsko djelo, bilo za bend Let 3, bilo za projekt MrLee & IvaneSky ili bilo koju privatnu svrhu.

13051768_1597054913938809_2773307460692471957_n

Pjesma Tears koja slijedi ide u malo tamnijem tonu, s osjećajem prigušenog okoliša potkovanog digitalnim beatovima, a Ivankin glas i dalje pokazuje kako nije nimalo zagorio već cvao sve ove godine i što više godina života u njemu ima, to je bolji. U svakom trenutku kada se uhvatim kako poprilično u nekim trenucima kompletna atmosfera albuma vuče na Lanu Del Rey, kažem si kako je ovo puno bolje te kako Lana nije Ivanki ni do koljena, a još kada se sve to dodatno začini surf rock prizvukom u napetijem aranžmanu na pjesmi Saddle In The Cold – u trenutku epskog refrena jednostavno pokazuju kako su besprijekorno trijumfirali. I kada pomislite da vas više ništa glazbeno ne može iznenaditi na ovom prvijencu, dođe stvar Carmen koja vas prvim taktovima baci u misao „Čekaj malo, kakav je ovo sad techno?“, a kasnije vas uvjeri kako bi odlično pristajala u nekoj vrsti modernog vestern uratka. To dovoljno objašnjava koliko album vrvi varijacijama i iznenađenjima. Nije nepoznata činjenica ni kako su upravo Mrle i Ivanka radili soundtrack za kultni hrvatski film / predstavu Kauboji pa se stoga na albumu može naći i uvrštena pjesma Last Words u live verziji, uz već spomenutu Carmen i Digitalno More. Kompletan službeni dio izdanja završava se pjesmom Rain i dokazuje kako se iz svog prividnog mraka kroz ovih nekoliko pjesama ipak na kraju čeka duga nakon kiše. Kako je s bojama započelo, tako se s bojama i završilo.

Mrle i Ivanka su genijalci koji neće biti pravilno prepoznati pod našim nebom još dugo godina. Nešto što je u pravom smislu tog izraza – ispred svog vremena u kojem žive i djeluju. I još kada Mrle u to sve ubaci iznimno jake nastupe s vrhunskom scenografijom (baš poput onog koji se nedavno održao u zagrebačkom ZKM-u), tada dobijemo kantu smjese koja je kazalište, koja je poezija, koja je glazba, soundtrack, alternative pop, dark pop, novi podžanr surf rocka i traženje smisla i nade u životu kada je sve tako mračno i mutno, a opet tako bistro – baš kao glazbena podloga ovog izdanja. Još kada čujete kako Mrle dobro eksperimentira, a pritom daje do znanja kako perfektno zna što i kako radi – na sedlu ste! Album nije za široke mase, što se čuje na prvu, ali je svakako inovativan i potreban u ova vremena suhoparne i jednake scene. Potreban je biser na dnu mrtvog mora i s ovim smo ga dobili. Cijenimo ga, osluškujmo i nadajmo se novim izdanjima! Ovo kao da nije s ovih prostora!

1. Colors
  2. Tears
  3. Happiness