c6b12926-4474-4433-a5d5-3c10a0d29983

Naziv albuma: Opet.

Izdavač: Mascom Records / Dancing Bear

Žanr: Rock/ Funk/ Blues

Trajanje: 1:13:06

Kultni bend Disciplin A Kitchme koji čine legendarni basist i frontmen grupe Dušan Kojić- Koja, Vule – bubanj, Manja – vokal i Igor Djeke – usna harmonika i  dalje dokazuju svoju kreativnost bez granica. Singlovima Zaboravili rokenrol na kojoj sviraju  londonski gosti Lord Eric Sugumugu (svirao perkusije na koncertu The Rolling Stonesa 1969. u Hyde Parku) i Robert Goldsmith , Samo disciplina kao i Ovisnik o moći  Disciplina je predstavila  novi album „Opet“. Album je snimljen  u Vrbasu, u studiju “Šamarčina”, a glavni producent bio je Boris Mladenović. Album je nedavno predstavljen i hrvatskoj publici i to odličnim nastupima u riječkom Pogonu kulture i zagrebačkoj Tvornici.

Disciplina  je svom prepoznatljivom  distorziranom bučnom zvuku koji karakterizira funk (što govori i sam naslov pjesme u dva dijela Spas je fonk), kao i noise, jungle, Hendrixove solaže, pridodala i  novi instrument koji se savršeno uklapa u Disciplinin zvuk – usnu harmoniku koju svira vinkovački glazbenik Igor Djeke. Usna harmonika  Disciplini daje novu dimenziju, a da ipak ostaje u svom retro zvuku i stilu. Uz uvođenje novog instrumenta, Bucu na bubnju zamjenio je  Rade Vulić – Vule koji u pjesmi Reci ruke u vis najviše pokazuje kako se izvrsno uklapa u  funk načela Dicipline svojim dominantnim i čvrstim održavanjem ritma.

Disciplin-A-Kitschme

Albumom „Opet“  Koja  dokazuje svoj neupitni rokerski stav kroz prepoznatljive minimalističke tekstove  kojima se i danas  bori protiv konzumerističkog načina života, zatupljivanja masa te političkih tema. Osnovni koncept albuma su groove i ritam koji slušatelja jednostavno navodi na pokret, ples, skakanje. Album sadrži 11 pjesama, od kojih je prva Opet!, kratka snimka razgovora dvaju djevojaka od kojih jedna govori “Opet će da bude Disciplin A Kitschme.” Nakon intro snimke, slijedi repetitivna, ali snažna “Zaboravili rokenrol” koja u svojoj produženijoj verziji od prethodno objavljenog singla i videospota kritizira današnje društvo i sve prevladavajući konzumerizam. Nakon uvoda i otvaranja albuma, sljede Biti imun na kojoj se ističu Djekeove solaže na usnoj harmonici, te Reci ruke u vis! koja odiše funkom i bluesom minimalistički kritizirajući današnje društvo te poveznice s bankama, političkim strankama i najboljim rješenjem – držanjem distance od takvih veza. Nakon toga slijedi izvrsna i upečatljiva Ovisnik o moći koja dokazuje Kojin status “Hendrixa na basu”.

U drugom dijelu albuma Disciplina kroz instrumental Hendriks, Hendriks! albumu daje i autobiografsku crtu, kojom odaje počast svojim uzorima, kreativnom inovatoru kakav je bio Hendrix. Spas je fonk (I Deo) i istoimeni (II Deo)  nude ono što i najavljuju – maksimalni funk rock obogaćen bluesom, rockom, hard rock rifovima i funkom.
Manitu VII je osmominutni jam nešto lakšeg tempa, psihodelično-šamanskog  blues zvuka, kao i predzadnja numera  Nepokolobljivost pokaži ti plesnog ritma i starinskog blues rock zvuka prožetog ritmičnošću bubnjeva i istančanom zvuku usne harmonike. Finalna desetominutna numera Samo disciplina, koja je objavljena 2013. kao kraći singl prožeta je zvukovima jazza i punka te zaokružuje ovaj album u jednu energičnu i jako slušljivu cjelinu.

Bez sumnje, čudesna Disciplin A Kitchme pokazuje kako su originalni i neumorljivi bend koji nas uvijek iznenađuje svojim čeličnim stavom i dosljednošću, a ovaj album svakako je preporuka za slušatelja koji je željan kvalitetne glazbe, teškog bass funka koji izvrsno upotpunjuje distorzirana usna harmonika, upečatljivi back vokali i čvrsti ritam bubnjeva. Samo Disciplina!

1. Opet
  2. Zaboravili rokenrol
  3. Biti imun