teska-selfie

Naziv albuma: Selfie
Datum izdavanja: Travanj 2016.
Producent: Ivica Propadalo, Vedad Hadžiavdić
Žanr: pop rock
Trajanje: 00:40:23

Ne postoji puno bendova, pogotovo u Hrvatskoj, koji se mogu pohvaliti dugotrajnošću koju ima sada već preko 40 godina stara rock grupa Teška Industrija. Osnovana 1974. godine na inicijativu klavijaturista i skladatelja Gabora Lengyela, kroz godine je doživjela razne promjene kako u pogledu ljudstva, tako i u žanrovskom smjeru. Nakon tridesetogodišnje pauze, 2007. godine bend se ponovno aktivira pod vodstvom originalnih članova i gitarista Vedada Hadžiavdića te aranžera Ivice Propadala, koji uz dodatak glavnog vokala Lee Mijatović te klavijaturista Frana Šokića i bubnjara Roberta Domitrovića čine trenutačnu postavu Teške Industrije, nakon što grupu napušta dugogodišnji pjevač Seid Memić Vajta.
Posljednji studijski album izdali su 2013. godine pod nazivom XL Nakon, koji je bio svojevrsna antologija njihovih najvećih hitova u razdoblju od 1974. pa sve do 2013. godine. Veliki odjek u domaćoj sceni bend je stvorio obradama hitova kao što su ‘U meni jesen je’ od Halida Bešlića, ‘Ti si mi u krvi’ od Zdravka Čolića i ‘A i ti me iznevjeri’ od Bijelog Dugmeta. Kako ne bi postali široj javnosti poznati kao cover bend, pod vodstvom Vedada Hadžiavdića bacaju se u rad autorskih pjesama što je rezultiralo vrlo pozitivno prihvaćenim skladbama kao što su Šta ti je život, Majske kiše i Badnje je veče koje su im donjele brojne nastupe po cijeloj Hrvatskoj, a i u inozemstvu.
Novi album imena Selfie sadrži 11 pjesama među kojima su i neki singlovi uspješnice kao što su Eudala se Lijepa Naša i Sjenke, koji su postigli odlične rezultate na top listama hrvatskih radijskih stanica. Također, na albumu se nalaze i suradnje sa brojnim domaćim renomiranim imenima pa tako možemo čuti duete sa Željkom Bebekom, Slavonia Bandom, Kemalom Montenom i Sunny Su. Za dizajn covera albuma zaslužan je Ivica Propadalo, a realizirali su ga Bachrach & Krištofić. Shodno nazivu albuma, cover sadrži ‘selfije’ članova benda sa mnogim kolegama sa estrade, kao i koncertnih selfija sa publikom koje sve češće prakticira virovitički bend Vatra. Zlatko Gall, Hrvoje Horvat i Branislav Rašić dali su svoj obol albumu napisavši nekoliko rečenica o iskustvima sa selfie slikama i o samom bendu.
Pjesme Šta ti je život i Moj svijet, zapleši otvaraju album u energičnom i veselom tonu koji nam otkriva zavidne vokalne mogućnosti frontmenice Lee Mijatović, kao i odličnu meloritmičku pratnju za koju su se pobrinuli klavijaturist Fran Šokić i bubnjar Robert Domitrović. Na albumu se našao i singl Majske kiše iz 2013. godine, kojeg će se zasigurno svi rado prisjetiti jer nosi određenu težinu u sebi s obzirom na to da u njemu gostuje pokojni Kemal Monteno, a njegovog glasa se uvijek rado prisjetimo. Iduća pjesma na albumu pod nazivom Sjenke je vjerojatno i ponajveći hit albuma, a slijedi ju Jednom daje nam Bog, duet sa Željkom Bebekom, nekadašnjim članom popularne ex-yu grupe Bijelo Dugme. Navedeni single je objavljen uoči koncerta u zagrebačkoj Tvornici Kulture prigodno nazvanim ‘Selfie u Tvornici’ koji je na rasporedu 12. svibnja. Prva suradnja s poznatim hrvatskim tamburašima Slavonia Band rezultirala je pjesmom Žena za utjehu, koja je svoju premijeru (uz spot) doživjela prije godinu dana.

‘Htjela sam ti doći, ali muž tvoj brani, Evropljani ne kontaju da isti smo hajvani. Strogi su mu zakoni, svezo te u lanac, tako ti je mala moja kada ljubi stranac’ stihovi su refrena pjesme Eudala se Lijepa Naša u kojoj gostuje i Sunny Su. Iz stihova jasno se može vidjeti ironija prema poziciji naše države u Europskoj Uniji, gdje se Lijepa Naša udala, ali diskutabilno je koliko je taj brak sretan. Sljedeća po redu pjesma je Pomračenje srca, ljubavna stvar nostalgičnog tona i teksta o bivšoj ljubavi, kao što možemo iz samog naslova pjesme zaključiti. Badnja veče nije tipična zimska skladbica koja govori o snijegu, Božiću i obiteljskom sanjkanju, već je također kao i prethodna stvar na albumu više nekako nostalgično -ljubavno nastrojena. Posljednje dvije numere na albumu su Be the change, pjesma motivacijske prirode na engleskom jeziku čiji je naslov inspiriran Ghandijevom rečenicom ‘Be the change you want to see in the world’. Cjelokupno vrlo dobar album zatvara pjesma Još gorim od tebe, hit iz 2015. godine koji je uz Sjenke vjerojatno najpoznatiji singl cijelog albuma za koji je izrađen spot u produkciji Luke Vucića.
Nakon tri godine izrade, napokon smo dočekali i taj 11. studijski album Teške Industrije i mogu ustvrditi kako sam poprilično zadovoljan materijalom na njemu. Produkcija je na najvišoj razini, glasovni i instrumentalni dio je također vrlo dobro odrađen, a i sami tekstovi su visoke kvalitete, među kojima se definitivno vidi potpis Vedada Hadžiavdića. Sve u svemu, preslušali smo jedan vrlo dobar pop rock album te se samo možemo nadati kako će do idućeg albuma proći ipak nešto manje vremena.

1. Šta ti je život
2. Moj svijet, zapleši
3. Majske kiše (Teška Industrija & Kemal Monteno)