punčke

Naziv albuma: Ništa nije kako se čini

Datum izdanja: ožujak 2016.

Producent: Hrvoje Nikšić

Žanr: indie rock

Trajanje: 31:48:00

Tko su Punčke? Vinkovačko – novski ženski rock bend koji čine Lucija (vokal i gitara), Ruby (bubnjevi) i Anja (bas). Rođenje ovoga zanimljivog benda dogodilo se „davne“ 2007. godine u Vinkovcima gdje je sa svirkom krenulo mnogo poznatih rock/punk glazbenika.

Od Vinkovaca i njegove okolice gdje su Punčke započele sa malim koncertima dogurale su do raznovrsne publike, željne novoga zvuka, u Sloveniji (čijoj publici su posebno drage, što zbog glazbe, što zbog naziva benda), Crnoj Gori, Mađarskoj i naravno Hrvatskoj gdje će i održati promociju novog albuma Ništa nije kako se čini 14. svibnja u Tvornici kulture u Zagrebu. Nakon prvijenca Sunčano s povremenom naoblakom Punčke s drugim albumom još čvršće drže svoje zasluženo mjesto na glazbenoj sceni. Probijaju se sa još žešćim, zrelijim, težim, može se reći i boljim zvukom te tekstovima pjesama koji kriju ohrabrujuće misli iza (određenih) mračnih naslova. Album je snimljen u Kramasonik studiju pod producentskom palicom Hrvoja Nikšića, a za mixing i mastering albuma zaslužan je Mark Mrakovčić.

Kako i kamo uopće svrstati Punčke? Tijekom preslušavanja albuma na trenutke iskaču strana, ali i domaća imena koja sa svojim glazbenim vizijama inspiriraju njihovu glazbu, namjerno ili nenamjerno. Indie, rock, punk, garage ili miks svih tih žanrova, teško se odlučiti u kojem smjeru točno sviraju Punčke. Smatram da će svatko pronaći dio određenog žanra za sebe u ovih deset pjesama i držati se preslušavanja albuma ili imati sreće poslušati ih uživo.

punčke2

Na albumu su ukomponirana mnoga gostovanja koja ćemo detaljnije predstaviti kako se budemo doticali svake pjesme posebno. Prva pjesma Ništa nije kako se čini je uvod u album te ga ona obilježava na poseban način jer riječi ne postoje, riječ je o igri bubnjeva, gitare i basa iako smo sa svakim sve bržim i bržim taktom očekivali žestoki napad riječi i dočekali kraj pjesme. Zatim smo pjesmu pustili još jednom kako bismo ju doživjeli na pravi način jer ništa nije kako se čini. Sljedeća pjesma Tako je bolje nosi se s ozbiljnim stihovima uz napet jamesbondovski zvuk i polako dobivamo uvid u kvalitetu žestokog zvuka Punčki, vokalnog i instrumentalnog. Najavni singl albuma Ocean uz prikladni spot progovara o odnosu izvođača i publike te kako izvođač doživljava njihovu zainteresiranost i kritiku. Prateće vokale je otpjevala Laure N. iz benda Seven Mouldy Figs. Kao i svi tekstovi na albumu, i ova pjesma je još jedna iskrena priča Punčki (tj. Lucije koja piše tekstove za bend) te se nadamo da im je nakon određenog broja nastupa i iskustva barem malo lakše (barem pred vinkovačkom publikom). Oni su tu je najkraća pjesma na albumu, ali nikako manje zanimljiva. Lucijin glas se rađa i doslovno vrišti iz mračne mantre, a napetost je odlično naglašena instrumentalnim pojačanjem, na bubnju Goran Grey, a na gitari Sven Sorić, obojica iz benda ### koji se Punčkama ponovno pridružuju i u pjesmi Jasna. Sa Još jedan dan depresivna energija prelazi u energičnu pozitivu što potvrđuju stihovi: „Dajte mi još jedan dan, možda i progledam, dajte mi još jedan san, ja nisam promašaj“ u kojima se svi mogu pronaći. Sljedeću pjesmu Jasna upotpunjuje Dunja Ercegović, poznatija kao Lovely Quinces, još jedna perspektivna mlada hrvatska glazbenica, koja pjeva prateće vokale. Akustična Protiv nas opet vrti drugačiju priču, u pozadini se odjednom čuje violina koju svira Dora Kramar, a u ulozi pratećeg vokala se može čuti Ana Uzelac, dugogodišnja prijateljica Punčki. Mora se priznati da je violina neočekivano, ali jako lijepo pridonijela šarenilu albuma.

Kako se bliži kraj albuma, Punčke su veselije, možda i opuštenije (tko zna). Snjegovi, U mraku i Olovo podsjećaju nas na njihov prvi album. Na posljednjoj pjesmi na albumu Olovo su im pomogle glazbenice Jelena, Željka i Barbara svojim vokalnim i zborskim pjevanjem.

Možemo zaključiti da su, kada se sve pjesme zbroje, Punčke odrasle i spremne za još mnogo albuma za koje se nadamo da nas čekaju. Kako one kažu: „Skupit ćemo snage, ne brini. Sve ćemo zidove porušiti. Narast ćemo veliki i pronaći se u gomili.“ Sretno!

1. Ništa nije kako se čini
  2. Tako je bolje
  3. Ocean