Naziv albuma: Arhelino

Godina izdanja: rujan 2015.

Žanr: ska

Trajanje: 00:53:33

Iako zagrebački sastav pod imenom Drvored postoji još od 2010. godine, odlučili su javnost iznenaditi svojim prvijencem tek pet godina kasnije, u rujnu ove godine – i ja kažem: „Neka su!“ Za neke stvari vrijedi toliko čekati.

Samim time što se bend definira pretežito kao ska žanr glazbe, očekivao sam klasičnu ska skakaljku i plesaljku koja se dobiva u većini slučajeva kod ovakvih bendova. Ali, ovo je drugačije. Ovo je bolje. Ovo je – kako bi i prva pjesma na albumu rekla – Balkankan. A balkankan ću u ovome slučaju definirati kao spoj ska glazbe s lijepim prizvucima francuskih šansona i etno ritmova koji se mogu naći uz cestu diljem Balkana. Jednostavno, bend kao da je prošetao Balkanom i uz put brao ritmove, pritom jureći prema Francuskoj po glavni izvor inspiracije, onaj Rundekov prizvuk, one violine u stilu Cargo Tria. Da je, kojim slučajem, Darko Rundek odlučio 90-ih godina prošloga stoljeća napraviti ska sastav, to bi zvučalo otrpilike nekako poput albuma Arhelino. Naravno, tekstovi bi bili poetičniji.

Da se malo vratimo na sastav. Naime, kao što to obično i biva sa ska sastavima, članova u bendu je zaista mnogo, čak devet. A kad je devet igrača na terenu, s loptom se može štošta napraviti. Eda Rimanić, Romina Host, Luka Schram, Roko Vidaković, Karlo Pleteš, Miran Bistričić, Davor Peršić, Frederic Lanz te Damir Mihaljević unijeli su u ovo djelo od 14 pjesama toliko ljeta da jednostavno poželite zauvijek ostati u nekoj uvali Mediterana, okruženi ničim višem nego hladom, pokojim pićem i svime što ide uz to, a oko vas svira sastav od devetero ljudi i sve je lijepo i svijet iznova ima smisla za nastaviti svoju putanju i mala barka tik do vas privezana užetom i dalje se ljulja u ritmu harmonike ovog albuma i čujete nešto u ušima poput pjesme More, poput pjesme Ona plovi. Dosta Mediterana, vratimo se malo sjevernije, točnije na taj francuski prizvuk koji sam već spominjao ranije u ovoj recenziji. Baš nekako je Zagreb između Francuske i Jadranskog mora i baš se nekako ekipa odlučila spojiti sve sa živim ska ritmovima. A da misle ozbiljno, pokazuju to i sa francuskim tekstovima u pjesmama poput Le vieux marin (Ribar), La tangente (Arhelino), Petits paumes, Le Vent itd.

I taman kada se već odviknem malo od Rundekovskog prizvuka, stigne na red pjesma Zanzibar i spominjanje riječi Ay Carmela (poznata stvar Darka Rundeka s albuma U Širokom Svijetu iz 2000. godine.) Instrumental Johnny Ketty dopušta puhačkoj sekciji benda da maksimalno dođe do svog izražaja pritom opravdavajući jednu od glavnih instrumentalnih uloga u bendu (uz harmoniku i violinu, naravno.) Ska balada Baš sam sretan podijelivši tekst na hrvatski i francuski doprinosi jakom plesnom ugođaju na albumu dok Limena glazba u ovome slučaju daje potpuno novi značaj takvoj vrsti izvođenja. Svi znamo da je limena glazba popularna na sahranama, na vjenčanjima te kod Bregovića, ali u ovom slučaju njiše slušatelja podsjećajući ga na terasu francuskog lokala i jedan kratki, ali brzi ples pun znoja i veselja. „Limena glazbo, polupano sviraš…“

Na cijelom albumu savršeno se izmjenjuju zvuci trube, harmonike i violine te dolaze do toliko visokog stupnja da se tu gitare ni ne primjećuju, a pjevačev plaho „izribani“ glas sve vrlo lijepo zaokružuje u pravi mali putujeći cabaret orkestar plesne glazbe. Još kada Damir Mihaljević potkrijepi to sve rapidnim i uvijek živahnim udarcima bubnja, dobije se zaista lijepi poklon za energične i nemirne noge.

Sve u svemu, od širokog ka užem i obrnuto, može se reći da je Arhelino odličan recept za uživanje u glazbi te pravo, malo i slatko iznenađenje od ekipe iz benda Drvored. Sjajna stvar je upravo to što manji bendovi poput ovoga nekada pruže zaista lijepu glazbu, koja rijetko kada dosegne mainstream vode. No, to je sada već drugi problem nekih drugih ljudi. Ako pet godina treba čekati da se ovakvo nešto rodi, ja svakako pristajem čekati, a vjerujem da se slažu i svi koji su barem malo prišli ovom glazbenom izdanju. Možda da se ne čuje toliko taj Rundek (ili sam to samo ja?), ali o sitnicama se ovdje ne priča. Ovo je veliko izdanje, a bend je, također, na pravome putu da postane velik. U iščekivanju sljedećeg izdanja, puno sreće ekipi iz benda Drvored!

1. Balkankan

2. Ona plovi

3. Le vieux marin (Ribar)