Naziv EP-a: Mouth Full Of Dirt

Žanr: stoner, sludge, doom metal

Trajanje: 00:33:46

Broj pjesama: 5

Iz Novog Sada nam pomoću Miner Recordsa u zvučnike stiže grupa Northern Revival. Osnovana 2012. godine, grupa eksperimentira sa sludge metal zvukovima u kombinaciji s doom pojačanjima, a u proljeće ove godine predstavili su nam svoj EP materijal sastavljen od četiri i jedne bonus pjesme. Pjesme stavljene na album predstavljene su kao singlovi u ranijim fazama, a bend je u međuvremenu postao koncertno veoma aktivan i staložen po pitanju mijenjanja članova, stoga ćemo ukratko opisati što možemo čuti od novosadske četvorke.

Produkcijski utančan u povremene izmjene gitare i vokala po pitanju dominacije, album je zvukovno popraćen brojnim manje primjetnim uplivavanjima zanimljivih riffova, harmonija koje nisu toliko uobičajene u pjesmama koje trebaju biti nešto jednostavnijeg formata, što je svakako za pohvalu. Tekstovi pjesama su obojeni sivilom što je potpuno očekivano, sudeći i po frikavom coveru albuma i njegovoj unutrašnjosti gdje se prikazuje i poruka Thomasa Painea: „Government, like dress, is the badge of lost innocence; the palaces of kings are built on the ruins of the bowers of paradise.“

EP započinje pjesmom Truth On A Cold Plate, poletnom sludge numerom koja ima pamtljive zborne dijelove (hey hey hey, no no no), koje možemo čuti već pri samom startu, a pjevačev se glas izmjenjuje iz hrapavog vokala u growl. Dobar start albuma nastavlja se kroz Breeze Of Northern Winds, koja ima laganiji početak s recitacijom u kojoj se primjećuje nešto manjkaviji izričaj engleskog jezika, no, ne treba to uzimati kao zamjerku jer se nitko osim izvornih govornika nije naučio savršeno koristiti izgovorom riječi i naglascima, osim ako se stručno ne bavite engleskom lingvistikom. No, ukoliko se bend planira i dalje baviti tekstovima na engleskom, svakako bi bilo dobro poraditi na pjevanju istoga, kako bi pjesme dobile na svojoj autentičnosti i tako potvrdile svojevrsni identitet. Nakon ove nešto laganije pjesme s veoma upozoravajućim stihovima, na red dolazi Hungry Sky, s najkompleksnijim tekstom u kojemu se nastavlja ozbiljnost i depresivnost napisanih tekstova, a stvar je također heavy ritma s usporavajućim, ali zanimljivim dijelovima kada je vidno da određeni dio teksta mora doći u fokus. Posljednja stvar mimo bonusa je Square With The House Of God, gdje se vraća brzina i dinamičnost s početka EP-a, a ujedno mi je ova stvar i najviše pasala ponajviše jer uključuje i zanimljive gitarističke dionice te je pjesma svakako must have na setlistama na koncertima benda, jer će definitivno najviše zapaliti publiku, no ne nužno samo zbog tempa, već zbog šarolikosti kompozicije. Tides That Bind završava album neobičnom jekom na vokalu i deepanjem cijele pjesme koja se odvaja od ostatka albuma zvukom koji vuče na mješavinu Alice in Chains i Pearl Jama (manje poznate, eksperimentalnije stvari).

Koji bi mogao biti zaključak preslušavanja prvog materijala Northern Revivala? Ne može se puno toga prosuditi na temelju pet pjesama, no svakako se može ustvrditi kojim putem bend ide i koliko će taj put trajati. Osim ako ne bude nekih iznenadnih prekida rada grupe, bend očekuje veoma pozitivna budućnost i otvorena podrška publike koja ovakav žanr voli jer bend dosljedno prenosi poseban metal zvuk na ove regionalne prostore, domišljatim tekstovima te lako pamtljivim melodijama, koji bi mogli biti još efektivniji kada bi se osim sviračkih uvježbavanja posvetilo i izgovoru jezika, koji je mimo toga dosljedno napisan. Čekamo nešto novo.

1. Truth On A Cold Plate

2. Breeze Of Northern Winds

3. Hungry Sky