Naziv albuma: Dani zatvorenih vrata

Izdavač: Gajba Records

Godina izdanja: Travanj, 2015.

Žanr: punk rock / rock

Trajanje: 00:50:59

Broj pjesama: 15

Oke, ajmo ovako. Vrijeme je da se prije ove recenzije jednostavno neke stvari razjasne. Prva i prva stvar, Mile Kekin više nema kosu (to je činjenica). Druga stvar, Hladno Pivo više nije onaj bend koji je stao pred Dom sportova kao predgrupa Ramonesima. Hladno Pivo više ne svira žestoki punk. Hladno Pivo su se prebacili u neku vrstu rocka. I što sad? Kada se poneki gnjevnici suoče s tih nekoliko činjenica, tada će početi gledati na bend s malo vedrije strane, s malo mirnije strane. Naime, dragi narode, Hladno Pivo ima novi album!

Mile i ekipa stali su u studio nakon četiri godine i ispunili još jednu zadaću s dosta dobrim prolaskom. Puno boljim od Svijeta glamura, pomalo lošijim od prethodnih albuma. Što se tiče samih singlova, stvari su počele najavljivati album još prije godinu i pol dana, možda i više, kada su momci izdali pjesmu Na ovim prostorima, a ujedno je izvodili uživo na koncertima. Kroz proteklu godinu uvjerio sam se nekoliko puta da su Dani zatvorenih vrata pred vratima jer sam čuo Mileta na nekoliko koncerata kako opasno najavljuje novi album dok je bend izvodio i, do sada, neobjavljenu pjesmu Mojoj majici. Najavio je Mile i to da će ovaj album biti malo manje prilagođen radijskom izvođenju za razliku od već spomenutog Svijeta glamura, a da li se to i ostvarilo? To ostavljam vama na razmišljanju. Messi je još prije godinu dana zadao udarac koji je naznačio prvotnu sliku nadolazećeg albuma. Radiofonične stvari su taman na svome mjestu dok je cjelokupna mješavina od 15 pjesama prigodna za bilo koje prilike ili neprilike. Cijela priča se otvara s pjesmom Žena u dosta ubrzanom ritmu, a slijede ju Firma, već spomenuta Mojoj Majici, Tijana, Dibidus, Messi te ugodna ljubavna balada u laganom, uspavljujućem, ritmu pod nazivom Lijepa riječ u kojoj Mile opisuje ljubav na onaj osebujan način koji me je vratio, na trenutke, u vrijeme preslušavanja Knjige žalbe. Dotiče se bend i starih gunđala koji su „tu bili prvi“ i sada ne idu nigdje pa danonoćno pričaju svima u okolini kako je Zagreb nekada bio Beč. Riječ je o pjesmi Stari šajser, a Mile i ovaj puta pjeva o tipičnom pripadniku jednog većeg građanskog društva te ga time i uvrštava u svoj dobro popunjeni opus takvih likova kao što su šef gradilišta, onaj što je naslonjen na šank, konobar, vlasnik BMW-a te student.

Osim što ovaj album doprinosi opusu Hladnog Piva, on je jedan veliki korak naprijed (ili unatrag, ovisi o gledištu) za bend, a to je da su momci izdali ponovo pod etiketom Gajba Records tj. nezavisnom izdavačkom kućom pod kojom je izdan i album Pobjeda 1999. godine, samo što je uz Gajbu tada prste u igri imao i Dancing Bear. Samim činom bend treba pohvaliti jer ovim putem daju pažnju nezavisnim diskografskim kućama koje, u većini slučajeva, proliju puno više znoja od „velikih faca“, a ujedno i naprave puno bolji posao. Dečki, svaka čast, nezavisno do kraja!

Nakon što si popijemo koju bevandu s dobrim Barbom, album se okreće ka Zombie partyju i Udarnoj vijesti, a doživljava veliko finale kroz stvari Na ovim prostorima, Bivša žena te, vjerojatno najpopularnija, Vjeruj u mene.

I kada oduzmemo sve one predrasude i glupe komentare na foru: „Punk je mrtav!“ i „Dečki su se prodali!“ možemo slobodno reći da album ima kvalitetu koja će trajati barem dok ne izađe novo izdanje pa Mile i ekipa iznova poharaju radio stanice i glazbene kanale na televiziji. Produkcijski, zvučno, nije prekratko, nezavisno te odlično odsvirano i otpjevano. Sve u svemu, nije najbolje izdanje koje nam je ponuđeno od strane ovog benda, ali zadovoljavajuće. Hladno Pivo je grupa koja će uvijek na svojim koncertima okupiti ljude, što klince koji slušaju Knjigu žalbe, što malo starije koji tu i tamo očekuju da će baš na tom koncertu grupa „ubost“ neku s Džinovskog. Vrijeme je da se svi kolektivno pomirimo s činjenicom da Hladno Pivo već godinama svira u novom ruhu i možemo slobodno reći da nisu pogriješili odjevnu kombinaciju za ovaj bal. Ali, to smo mi. Uvijek se moramo prepirati oko sitnica.

1. Žena

2. Firma

3. Mojoj majici