Naziv albuma: Snakenest

Producent: Luka Matković

Žanr: Stoner Metal

Trajanje: 00:38:29

Broj singlova: 7

Grupa Superhammer je, za one manje upućene, metal bend iz Srbije, točnije iz Inđije, a trojac Milan Brkić, Igor Stanić i Stevan Vivod kreiraju specifičan stoner metal zvuk. Iako se žanrovski znaju ispreplitati s mnogim podžanrovima metala, a ponekad i rocka, momci iz Superhammera na sceni su otprilike dvije godine i prvi sam se puta susreo s njima prije nešto više od pola godine kada su se dostupne na Internetu nalazile tri njihove pjesme s prvog neslužbenog EP-ja. Spojivši se s izdavačkom kućom Miner Records, Superhammer u listopadu 2014. godine izdaje album Snakenest na kojemu se može čuti sedam numera.

Nisam očekivao ovako pozitivan ishod grupe koju sam tako u prolazu usputno čuo surfajući bespućima Youtube-a, no čini se kako Youtube stvarno opravdava svoju mogućnost broadcastinga raznoraznih manje poznatih bendova. Superhammer je u međuvremenu izdao album kojega sam nedavno dobio na slušanje i očekivano kao i u prve tri pjesme – nimalo se nisam razočarao. Ono što obilježava ovaj bend konstantno je igranje s prepoznatljivim melodijama i inovativnim glazbenim rješenjima, na trenutke u zvuku Snekenesta možemo čuti podosta najdražih nam stranih izvođača, bilo da slušate vokalne izvedbe, bilo instrumentalne.

Grupa je sve do prije prosinca prošle godine bila bez stalnog pjevača i sada je to promijenila te se sastavu pridružio Boris Supan, no ne pojavljujući se na prvijencu, vokalnu su ispomoć ponudili momci iz drugih srpskih metal bendova – Strahinja Cerovina iz grupe Concrete Sun i Aleksandar Stojković iz grupe Burning Circle. Dok preslušavate album, gotovo da i nećete zamijetiti „nedostatak“ glavnog pjevača, frontmena grupe, prepoznatljivo lice ili kako god hoćete, već se vokali dvojice navedenih pjevača odlično uklapaju u jezgrovitu cjelinu prepunu mračnih i bezizlaznih tekstova i melodija.

Moram reći da sam albumom oduševljen. I to ne pokušavam reći sa subjektivne strane pošto sam veliki poklonik žanra, već s one polu-laičke gdje želim pronaći vrline i mane albuma kao da nisam možebitno upoznat s renomeom benda ili nekim elementima teorije glazbe. Momci praše iskonski metal zvuk doveden iz zapadnih dijelova Amerike, gdje su korijeni takve glazbe i nastajali. Nikada ne bih rekao da ću u svojoj neposrednoj blizini imati bend koji je s velikim žarom posvećen zvuku kojega rijetko nalazimo na ovim prostorima, čak i kod domaćih metal snaga. Clean vokali također su nešto rjeđi na ovim prostorima, kao i izostanak trash i death zvuka, što je pozitivno i svježe.

Pjesme su napisane na engleskom jeziku, što je možda i jedina zamjerka na albumu, prvenstveno zato što bih volio čuti Superhammer kako izvodi stoner metal na matičnom jeziku, no to naravno, nije greška niti odraz nekvalitete. Tematika koja prevladava albumom crna je kao i omot koji je poprilično jednostavno i nenametnuto kreiran od strane Uncle Reggieja. Konceptualnost albuma nužno i ne postoji, ali postoji određena linija koja spaja promjene vokala, žestinu pjesama i uistinu zavidnu produkciju Luke Matkovića, koji je trivie radi pjevao na prvim pjesmama benda. Odličan uvod Message Trapped In Flesh, magična i najduža Snakenest te The Word And The Void po meni su obilježili ovaj album. Bitna je stavka ta da se bend nije htio upuštati u velike i moguće bespotrebne minutaže albuma te je sve što je htio reći stavio u 40-ak minuta i tek 7 pjesama, što je pohvalno jer je nenametljivo i lako slušljivo sve do kraja, kada biste htjeli još i još.

Koncertna aktivnost benda će se tijekom 2015. povećati i nadam se da ćemo ih imati priliku vidjeti i u Hrvatskoj, što ne bi trebao biti neki problem. Superhammer je doista pravo otkrivenje i velika je šteta što regionalna publika (u širem smislu) ne prepoznaje, odnosno ni ne želi prepoznati ovakav potencijal, samo zato što je nov, ili zato što je zvuk prekompleksan za nečije uši. Ako ste ljubitelji dobrog metala, dajte priliku bendu, nećete požaliti.

1. Message Traped In Flesh

2. Spirit Crushing Silence

3. Snakenest